Interviul

Untitled

-“Sunt dintre cei care au cerut tăcerii să strige şi durerii să spere” a scris Octavian Paler într-una din operele sale măreţe. Şi eu am fost. Dintotdeauna am avut în mine vise măreţe care mă făceau să rup orice tăcere şi să-i dau oricărei dureri un scop, o speranţă sau un motiv care să-mi insufle puterea de a mă ridica ori de câte ori cădeam pe pământul rece. Odată cu timpul, am uitat să mai lupt pentru ele. Astfel, au devenit vise pentru care am plecat capul în jos de prea multe ori crezând că sunt imposibile, nerealizabile şi absurde. Pentru care nu m-am mai trezit în fiecare dimineaţă cu încrederea în suflet şi dorinţa în ochi. Am lăsat armele jos, m-am îmbrăcat cu uniforma gri de om incolor şi m-am pierdut prin mulţime. Mi-am pus cutia cu vise undeva într-un raft ascuns în fundul unei camere în care nu am mai intrat de mult, lăsând praful şi păianjenii să îşi facă culcuşul pe cartonul ei ponosit.

-Ce v-a făcut totuşi să vă întoarceţi în camera veche pentru a redeschide cutia?

– Am întâlnit persoane în viaţa mea care m-au inspirat de la primul salut, prima strângere fermă de mâna. Persoane care emană putere, mândrie, bunătate şi dreptate doar printr-o singură privire.Persoane care iubesc ceea ce fac şi care au ajuns unde sunt prin muncă şi devotament. Fiecare gest, fiecare pas, fiecare cuvânt spus e ca o lege ce-i defineşte. Atât de diferiţi de restul lumii, atât de speciali. Neposedând talente ieşite din comun, niciunul dintre ei fiind vreo personalitate importantă, celebră şi plină de faimă. Dar ei au ceva mult mai preţios decât toate acestea. Caracterul şi dorinţa, la care nu au renunţat niciodată, pe care nu le-au vândut în schimbul banilor,carierei sau puterii. Lucruri care i-au definit şi i-au transformat în eroi nemuritori în inima mea. Toate aceste fapte le-au adus respectul celor din jur, iubirea ce se naşte din simplul sentiment de admiraţie şi o poveste pe care oricine ar ascult-o uitând să mai răsufle. Am aflat astfel cât de norocos sunt să am în viaţa mea persone care m-au făcut să realizez ce îmi doresc cel mai mult de la ea. Să inspir. Să pot juca un rol important în viaţa cuiva, doar prin simplul fapt că rămân fidel viselor mele şi nu mă clintesc atunci când restul lumii îmi spune că nu sunt suficient de bun în ceea ce fac. Să pot să fiu sincer cu mine, să îmi accept defectele şi să le transform în calităţi, să mă iubesc pe mine şi tot ce mă defineşte (oameni,obiecte reale sau imaginare, timpul, vremea, viaţa, moartea). Să fac cu pasiune tot ce îmi propun şi să îi ajut pe cei din jur să  facă la fel, fiind un exemplu. Eroii mei m-au făcut să păşesc din nou peste pragul camerei vechi, să şterg cutia de praf, să o deschid şi să încep din nou să trăiesc pentru a-mi împlini visele.

– Aşadar, vreţi să spuneţi că oamenii care se zbat pentru visele lor şi ajung să şi le împlinească îi inspiră şi pe ceilalţi să o facă? Atunci, întrebarea mea este, de ce mii de suflete au renunţat demult să mai aibe unul?

-Nimeni nu a renunţat la vise, ci doar la a mai lupta pentru a le împlini. Dar asta nu înseamnă că atunci când mergem la culcare închidem ochii fără ca gândul să zboare către ele.

-Şi ce credeţi că este de făcut în această privinţă?

-Cred că ar trebui să urmăm toate exemplele pozitive din jurul nostru. Cred că e timpul să ne trezim. Să luăm viaţa în piept, să lăsăm de-o parte scuzele şi să nu ne pierdem pe noi înşine în bătălia continuă cu timpul. Este vremea să stăm drepţi pentru ceea ce suntem, ce credem şi ce vrem să fim. Să nu mai lăsăm nici ploaia, nici vântul,nici boala, nici lipsa chefului, nici societatea să ne îngroape aspiraţiile şi credinţele. Pentru că “cei care nu apara nici o cauza, vor cadea pentru orice.” Iar cei care luptă pentru visele lor, vor ajunge legende.

-Cred că aveţi dreptate, domnule…îmi cer scuze, cum aţi spus că vă numiţi?

-Vocea Ta Interioară.

2 thoughts on “Interviul

Leave a Reply

