Biblioteca de pe strada ta

Untitled   

   Niciodată nu ți-au plăcut poveștile. Sau cărțile cu finaluri fericite. Ai văzut mereu realitatea, chiar și când îți doreai cu ardoare să-ți creezi propria lume. O lume doar a ta, unde totul ar rămâne pe loc și timpul nu s-ar mai zbate cu universul ce prea îl grăbește.
Niciodată.


Cu toate acestea,găsesc mereu un prilej să zăbovesc în biblioteca de pe strada ta. Îmi place aici. E cald. Parcă povestea noastră prinde viață în toate cărțile vechi cu iz de piele fină al cărui parfum l-am simțit ori de câte ori îmi plimbam buzele pe gâtul și pe fața ta. Erai atât de aproape. Ochii tăi înșiruiau zeci de cuvinte ce acum le văd imprimate doar în poveștile pe care le devorez în fiecare dup-amiază ploioasă tolănită pe pervazul rece al bibliotecii. Îmi place să stau aici când plouă. Poate pentru că soarele meu e această oază a amintirilor și frigul de afară nu mă poate pătrunde. Sau poate pentru că de la geam îți pot vedea apartamentul de care îmi este atât de dor.
Nu-mi place să te urmăresc, dar văzându-l, amintirile prind viață și îmi dau un impuls care mă ridică ori de câte ori mă găsesc zăcând pe asfaltul rece. Mai tresar și mă doare când o domnișoară cu privire de copil,  care seamnană mult cu mine își scoate capul pe fereastră, iar tu o cuprinzi în brațele tale lungi sărutând-o cum numai tu știi.  Cândva eram eu…și  învierea trecutului pentru mine, e aer. Chiar dacă doar în imaginația mea bolnavă. Măcar aici te mai am.
Și în cărți. Cu eroi, cu tâlhari. Și cu magie. Pentru că ai fost eroul și salvatorul meu atunci când nu știam ce înseamnă să iubești. Și pentru că mi-ai tâlhărit inima, sufletul, tot ce mai aveam. Iar apoi, ca prin magie, ai dispărut lăsând în urma ta doar amintirea și o poveste neterminată…


   Și cu toate că ție nu-ți plac cărțile, eu încă sper. Că într-o zi, dintr-un motiv necunoscut, vei deschide ușa bibliotecii și îmi vei întâlni privirea. Atunci, ne vom putea îndrăgosti din nou. Și poate, doar poate, vei ajunge să-ți placă și ție poveștile.

6 thoughts on “Biblioteca de pe strada ta

Leave a Reply

