Anotimpuri…

lolol

Vreau să caut oamenii în amintiri așa cum îmi caut cămașa cea albă prin șifonier. Să fie toate lucrurile la locul lor, în armonie, în inima mea. Să te găsesc acolo pe tine, între puloverele de iarnă. Pentru că mi-ai încălzit sufletul înghețat atunci când fiorii reci mă atingeau pe pielea fină… Mi-ai topit frica și îndoiala care nu m-au lăsat să iubesc atâta vreme. Îmi veneai atât de bine, de parcă erai croit după liniile trupului meu prea slab, ca și cum știai că doar de tine am nevoie. Și m-ai ținut așa, strâns, o iarnă întreagă.
Zăpada însă, s-a topit, iar tu mi-ai spus că vrei să te schimbi, că frigul nu-ți mai place. Că vrei să îți dau drumul, să fii liber, așa că te-am dat repede jos de pe mine, rămânând doar cu parfumul tău impregnat pe piept și o rană adâncă, un ghimpe în spate. Probabil de la etichetă. Am regretat mereu că nu te-am atârnat mai mult pe trupul meu, că nu am dormit tot timpul îmbrăcată cu tine, că te-am dat jos uneori, și te-am lăsat să zaci pe un scaun într-o cameră pustie…

Timpul trecu și luna martie mi-a bătut în geam. M-am îndreptat spre dulapul în care te știam doar ca să te găsesc din nou, spânzurat pe un umeraș. Erai o eșarfă ruginie. Ușoară și fină. Deși nu îmi place să port eșarfe, nu ți-am putut rezista. Te-am pus la gâtul meu gol, și m-ai strâns atât de tare că m-a durut. Mi-ai spus că-ți pare rău, și că nu mai vrei să-mi dai drumul niciodată. Ți-am zâmbit și te-am petrecut acolo, la gâtul meu, și în somn. Chiar și când îmi era prea greu să respir. Mă sărutai pe toți porii de la piept până la gură și de la urechi până la umerii golași. Mi-ai readus primăvara în viață.

Afară era tot mai cald, iar ție dintr-o dată nu-ți mai plăcea la gâtul meu. Mi-ai zis ca tu vrei să te răcorești, că vrei să guști liniștea de unul singur. Și chiar dacă nu te-am lăsat să pleci, m-ai alungat tu pe mine. Cea mai rea parte e că până și tu te-ai mințit pe tine. Și m-a durut să te vad apoi fluturând pe alt gâtlej, unul care nu era al meu, unul care nu ne știa povestea.Sătulă de compromisuri și iluzii frânte,m-am trezit fugind într-o debara veche unde te-am aruncat într-un morman murdar cu haine rupte. Mi-am spus că merit ceva mai mult, și am încercat să te dau uitării o vară întreagă.

Frunzele au început să cadă ușor și toamna a prins rădăcini adânci în sufletul meu pustiu. Imaginea pe care o aveam în minte despre tine era demult ștearsă și amintirile erau acum doar cicatrici parafate pe o inimă goală. M-am îndreptat pentru ultima oară spre șifonierul din colțul camerei. Nu vroiam să te mai văd, dar totuși parcă vroiam. Trebuia să îmi hrănesc acest dute-vino iluzoriu încă o dată. Eram atât de egocentristă încât vroiam să mă victimizez, să  las durerea doar pentru mine. Ca și când doar eu am suferit vreodată, ca și când numai eu cunoșteam iubirea. Puteam fi tristă oricând…pentru fericire însă trebuia să muncesc, și nu puteam să desenez fericirea fără culorile rupte din tine. Doar tu erai fericirea mea.

Am deschis ușile fără suflu, fără bătăi de inimă. Dar nu mai erai, nu te-am găsit nicăieri. Am scos fiecare haină, fiecare parte din mine. Fiecare material ce m-a mângâiat vreodată. Dar nu te-am mai găsit. Și absența ta m-a lovit precum un cuțit întro inimă ce bătea doar pentru încă o revedere. Chiar ai plecat…
Am închis ochii, și o lacrimă de regret s-a scurs pe obrazul răvășit. Am simțit atunci cum mă prăbușesc. Cum las lumea în urmă și îmbrățișez pământul. Ceva totuși m-a prins din spate. Nu era o haină care să mă încălzească, nici o eșarfă care să mă mângâie. Erau două brațe lungi, același parfum, și un sărut pe părul meu lung. Adevăratul tu. Tu cu totul din tine. O nouă șansă, o șoaptă frântă:
De data aceasta, chiar nu am să-ți mai dau drumul niciodată…
-și nu mi-a mai dat-

 

3 thoughts on “Anotimpuri…

  1. Pingback: fuzzyfeelings

Leave a Reply

